søndag 4. februar 2018

The Stepping Stones of the System of Reiki. Шаговые камни системы Рейки.

The Stepping Stones of the System of Reiki. by Frans Stiene.



Within the system of Reiki there are many stepping stones, however the first few are all about ourselves. Shoden Reiki I is foremost about meditating on the precepts, practicing the meditation practices like joshin-kokyu ho and seishin toitsu and hands-on healing on yourself. It is out of this that comes hands-on healing on others. Hands-on healing on others is in fact one of the last stepping stones as it needs to come from the space of our own clear mind: a mind of no anger or worry, of being humble, honest and compassionate. This way hands-on healing becomes like a moving meditation; we are mindful during the session, which means we can slip into our non-dual state of mind much more easily.
The next stepping stone is Okuden Reiki II in which we start to deepen this mindfulness through meditating on the symbols, chanting the mantras and with the meditation practice of Hatsurei ho. Again this is all for ourselves. Okuden means inner or hidden teachings so the tools taught within this level is all about rediscovering what is hidden inside of us: our True Self/Reiki. When we start to rediscover our True Self, our innate great bright light starts to become brighter and brighter. We can use this light for performing hands-on healing on others. The more we start to rediscover our True Self, the more we start to go into this non-dual, mindfulness state and the deeper hands-on healing for others will be. We can now start to see the reasons why Mikao Usui added these stepping stones within his system, slowly moving forward to rediscovering our True Self.
Within Shinpiden Reiki III, we start to go even deeper into rediscovering our True Self. Shinpiden means mystery teachings, which is pointing us to the mystery of our True Self, the mystery of Reiki. In these teachings we start to realize that the hands are only a very small part of the system of Reiki, that in fact our whole body emanates light. At this stage we start to rediscover that we can Be Reiki - Be Our True Self - Be the great bright light, in all we do. This in turn means that we can bring healing into our daily life more and more. We cannot walk in the street and say to each person we come across, "Excuse me, can I do hands-on healing on you." They would probably think we are mad! But we can walk in this state of mind of great bright light, emanating a field of compassion and wisdom from which each person, animal, tree, etc.. who comes in contact with this field can take whatever he or she needs for their healing to take place. This field is a field of embodiment of the precepts, a field of no anger, no worry, being humble, honest, and compassionate. This emanation of the great bright light of our True Self is a way of touching others so much more deeply than just the hands. It is a way of Being, a way of Life. This state of Being Reiki, our True Self is the last stepping stone, however this last stepping stone is bringing us back to the first stepping stone and we travel the path again, and again, like a Enso, the Zen circle, no beginning, no end.

 Шаговые камни системы Рейки.
 Frans Stiene.

В системе Рейки есть много ступеней, однако первые из них - все о нас самих. Шоден Рейки I прежде всего : мы размышляем  над заповедями, практикуем  медитационные практики, такие как joshin-kokyu ho и seishin toitsu, и практическое исцеление на себе. Из этого приходит практическое исцеление на других. Практическое исцеление на других - это, по сути, один из последних шагающих камней, поскольку он должен исходить из пространства нашего собственного ясного ума: ум без гнева или беспокойства,  смиренный, честный  и сострадательный.  Таким образом, практическое исцеление становится как движущаяся медитация.
Следующим шагом является Окуден Рейки II, в котором мы начинаем углублять эту осознанность, медитируя на символы, повторяя мантры и практикуя  медитацию  Хацурей-хо. Опять же, это все для нас самих. Окуден означает внутренние или скрытые учения, поэтому инструменты, преподаваемые на этом уровне, - это все, что нужно, чтобы открыть то, что скрыто внутри нас: наше Истинное Я / Рейки. Когда мы начинаем вновь открывать наше Истинное Я, наш врожденный яркий свет начинает становиться ярче и ярче. Мы можем использовать этот свет для практического лечения на других. Чем больше мы начинаем заново открывать наше Истинное Я, тем больше мы начинаем входить в это недвойственное состояние осознанности и более глубокое практическое исцеление для других. Теперь мы можем начать видеть причины, по которым Микао Усуи добавил эти шаговые камни в свою систему, медленно продвигаясь вперед, чтобы вновь открыть наше Истинное Я.

В рамках Shinpiden Reiki III мы начинаем углубляться в раскрытие нашего Истинного Я. Шинпиден означает тайные учения, которые указывают нам на тайну нашего Истинного Я, тайну Рейки. В этих учениях мы начинаем понимать, что руки являются лишь очень небольшой частью системы Рейки, что на самом деле все наше тело излучает свет. На этом этапе мы начинаем заново открывать, что можем быть Рейки - быть нашим истинным Я - быть великим ярким светом, во всем, что мы делаем. Это, в свою очередь, означает, что мы можем все больше и больше приносить исцеление в нашу повседневную жизнь. Мы не можем ходить по улице и говорить каждому человеку, с которым мы сталкиваемся: «Извините меня, могу ли я сделать практическое исцеление на вас». Вероятно, они думают, что мы сумасшедшие! Но мы можем ходить в таком состоянии ума великого яркого света, создавая поле сострадания и мудрости. Каждый , кто вступает в контакт с этим полем, может взять все, что ему или ей нужно для их исцеления . Это поле является полем воплощения заповедей, полем спокойствия ,  доброты,  смирения, честности  и сострадания.  Эта эманация великого яркого света нашего Истинного Я - это способ прикоснуться к другим гораздо глубже, чем просто руки. Это способ Бытия, образ жизни. Это состояние Бытия Рейки, наше Истинное Я - последний шаг, но этот последний шаг возвращает нас к первому шагу, и мы снова путешествуем по пути, и снова, как Энсо, круг Дзэн, Нет начала,  Нет конца.  перевод  Tatiana Weberg .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar